lördag 15 februari 2014

Dop dags

Dagen började med skridskoskola för stortrollen och M-P.
Efteråt åkte de förbi vårt förråd för att hämta mina danskjolar och då var stortrollen hos min mamma under tiden.
Det slutade med att William blev kvar där då han inte ville följa med på nästa programpunkt för dagen; Alexanders dop.
Så efter att vi slängt i oss lunch hemma så åkte maken iväg före oss då han skulle bli gudfar och behövde vara på plats lite före alla andra.
Sanna och Janiina fick byta om och sen gav vi oss av också, lite sena blev vi så vi missade inledningen av dopgudstjänsten i Skepptuna kyrka.
Men vi hann ju med resten i alla fall.
Prästen, Andrea, var jätteduktig och fick till en mysig, ledig men högtidlig dopgudstjänst.
Hade lite svårt att få till bilder men en lyckades jag med vid själva dopet.
 Sanna ville fota så då blev det lite häftig effekt på gruppbilden efter dopet.
 Vid dopfikat ville Janiina ta av sig sina skor, det kämpade hon en stund med och lyckades till slut.
Som tur är fanns det korv med bröd till oss som inte åt smörgåstårta (nej, jag har inte lärt mig äta det än).
Sedan tog jag en snabbkik på tårtan som jag missade då jag var tvungen att smita iväg då jag skulle på annat håll.
Så medan jag tillbringade resten av kvällen på klubbfest och årsmöte med Crazy flutters, så åkte M-P hem efter dopfesten. Men först lämnade han av Sanna hos min pappa då hon ville sov över hos vaari och Helena. William ville li kvar och sova över hos mummu så då blev maken hemma med bara Janiina.
Men de fick middagsgäster hemma så ensamma var de ju inte.
Första gången som Sanna och William själva valt att sova borta hemifrån på varsitt håll.
Kändes konstigt då jag kom hem att inte se dem men istället kröp jag ner Janiina som fortfarande var vaken och somnade bredvid henne.
Jag sov så tungt att maken inte lyckades väcka mig så jag blev kvar bredvid Janiina hela natten!
Inte bra för min stackars rygg då barnens sängar är något hårdare än våran...
// Sargit

Inga kommentarer: