måndag 28 december 2015

Snölek

Igår kväll kom då äntligen den första snön!
Gissa om barnen var glada!
Efter frukosten så skcikade jag ut dem och leka medan jag gjorde mig själv i ordning, de gjorde bland annat snöänglar men jag ahde lite svårt att få bra bilder på det genom fönstren...
 Det var lite små bråk emellanåt som vanligt, börjar bli en dålig vana för dem att bråka och tjafsa då de är hemma. De är helt enkelt less på varandras sällskap till och från.
Efter lunch fick de först städa sina rum men sen gav vi oss ut till pulkbacken.
Jag åkte två gånger med dem också såklart, Minja sov i sin vagn under hela utflykten till backen.
Sanna var till en början besviken för att vi inte gick till stora backen, men kände att det inte var någon idé riktigt än då det var så lite snö.
Efter ett tag gick stortrollen hem med sina pulkor för att hämta dubbelpulkan.
Sanna drog sedan William hemifrån till backen i pulkan, hon kämpade på bra.
Det blev flera åk och så hjälptes de stora åt att dra upp Janiina en gång också då hon bad dem.
Till slut så lyckades jag övertala dem att vi skulle gå in för lite varmchoklad och mackor till mellanmål.

Maken kom hem i samma veva som vi kom in.
Även denna eftermiddag råkade jag somna till i fåtöljen, men det berodde nog på sömnlösheten från förra natten då Minja höll mig vaken.

Nu lite slapp vid tv:n innan sängen kallar, hoppas Minja sover bättre inatt fast hon sovit länge nu på eftermiddagen...
// Sargit

Inga kommentarer: