onsdag 30 december 2015

Lite bilder och annat

Idag tog jag med mig barnen till familjecentrets öppna förskola.
Sanna och William var till en början inte så förtjusta i det men mutade dem med lyxlunch: plocksallad på Willys.
Orsaken varför jag ville dit var för att hinna göra hand- och fotavtryck på rätt sida om året på Minja, vi gjorde det då hon var 2 månader men de avgjutningarna försvann spårlöst tyvärr. Misstänker att en annan mamma som har ett barn som heter Mina har råkat ta fel, men hon hade inte varit där på ett tag så de kunde inte fråga henne.
Hoppet lever kvar att så är fallet och att vi får tillbaka Minjas avtryck men nu har vi i alla fall gjort nya.
Bonus var att vi fick träffa Britta som hoppat in på timmar igen. Det var Britta som jobbade då jag var på familjecentret med Sanna och William då de var små och då de höll till i Valsta. Numera är hon ju pensionär men hoppar in vid behov. Så Britta hjälpte mig med avgjutningen denna gång, precis som på den tiden vi gjorde på Sanna och William.
Vi hann med ett besök på biblioteket också innan hemfärd. Sanna gick över till sin kompis Leia efter mellanmålet.
Sen hände inte mycket mer än att jag försökte få stortrollens kalasinbjudningar färdigskrivna då jag insåg att det ju bara är knappa veckan dit, oops. Vart har tiden tagit vägen?

Som avslutning på detta inlägg så delar jag med mig av lite bilder som Stefan Zander tog hemma hos oss på våra gotroll.
Syskonbilden har jag ju redan lagt ut vilket ni kan se på vänster sida här på bloggen.
Han är väldigt skicklig fotograf måste jag säga.
Vi börjar med bustrollet Janiina:
 Sedan gotrollet Sanna:
 Och charmtrollet William:
 Några bilder på min snygging till make och vår yngsta troll:
 Som avslutning kommer lite bilder som var tänkta att bli julkort, men då minitrollet vägrade samarbeta så blev det inget med det, ville inte ha ett julkort där ett barn saknades ju...
 (bilden kom visst inte med... Får fixa det vid datorn senare...)
Önskar er alla kära läsare ett gott slut på detta år!
// Sargit

Inga kommentarer: