fredag 7 oktober 2016

Underbara barn-mässa

Idag fick Janiina vara ledig från förskolan. Som hon har sett fram emot denna dag, att få åka iväg på äventyr med bara mig och Minja.
Vi åkte iväg i samma veva som stortrollen kom iväg till skolan, målet var Underbara barn mässan i Älvsjö.
Jag hann inte fota så mycket men båda barnen njöt av tiden och tyckte det fanns mycket spännande att titta på och för Janiina att testa. Att balansera på vajer vid cirkushörnan var väldigt populärt!
Minja sov gott i sjalen också och Janiina hade inte mycket emot att kika runt på kläder och annat som fanns till salu.

Enda tråkiga som hände var lunchen.
Janiina fick bestämma och då ville hon ha hamburgare så vi ställde oss i kö vid hamburgerrestaurangen i mässhallen. Långsamt gick det men fram kom vi till slut. Sen tog turen slut. Först fick Janiina fel burgare då det var ost på den, min burgare dök inte upp och i väntan vid kassan så hann vi äta upp pommesen. När jag fick min burgare så hade Janiina inte fått sin än och då hade det gått 15min! Jag åt min burgare ståendes vid kassan, frågade några gånger hur det går, det var på så sätt jag fick min burgare som säkert varit klar en stund då han som hade den kassan inte hade det bästa minnet. Min burgare var dessutom fel då jag bett om ost, sallad och ketchup men fick även senap på. Orkade dock inte lämna tillbaka då jag ville inte vänta ännu längre...
Janiina ville ha en liten hamburgare helt naturell alltså inte ens ketschup på. Den fick hon först efter 30minuter!!! Tittade på kvittot efter tiden för beställningen/betalningen. Verkligen dåligt! Men med en hungrig 1åring och 4åring bredvid orkade jag inte hålla på och tjafsa med dem och beklaga servicen så jag lät det vara och värmde Minjas mat så hon blev nöjd... Men aldrig mer någonsin kommer jag äta där i alla fall...

Men utöver katastrofala servicen på lunchen så hade jag en väldigt trevlig dag med de två yngsta.
Vi hann med nästan allt och när det var dags att gå så var Janiina väldigt nöjd och ville dit imorgon också. Jag fick förklara att det bara var en gång om året men nästa år kunde vi kanske komma tillbaka igen.
Blev lite shoppat såklart, mest till barnen men även lite till mig också, samt så fick bilsätena äntligen skydd. Nu återstår att se när de kommer på plats bara...
// Sargit

Inga kommentarer: