lördag 8 oktober 2016

Övernattning med scouterna

Fredag kväll åkte jag och stortrollen iväg till Västerbytorp för en övernattning med scouterna, maken skjutsade ut oss innan han fortsatte med de två små till Johan för middag och umgänge där i Skepptuna.
Ute lek, lägerbål och ljusspår hanns det också med på fredan förutom hamburgare till middag.
Eftersom vi var så många på övernattningen så fick vi sova i lillstugan tillsammans med några andra. Mysigt var det.
 På lördag vart det vistelse i skogen en stund där de fick testa en bana, den var populär då de klättrade och hade sig länge!
Sen fick barnen tillaga sin egen lunch, korvstroganoff på trangia-kök. Jättegott blev det!
Diska har de fått göra såklart efter varje måltid och så var det märkesutdelning på slutet, de som varit med på "Hitta vilse" kvällarna fick även intyg och diplom för det.
Både Sanna och William var väldigt nöjda med övernattningen.
Maken kom och hämtade oss och sen hann jag vara hemma i två timmar innan jag skulle jobba.
Lång men trevlig dag blev det, så väl hemma efter jobbet (slutade 22.30) så la jag mig i soffan och vips så sov jag...
// Sargit

Inga kommentarer: