tisdag 18 oktober 2016

Innebandy och hjälp i köket

I fredags när jag kom hem så var Minja lite mammig av sig, men även Sanna dög en stund. Men jag fick inte ens vara ifred på toaletten.
På kvällen umgicks jag med vänner i Sollentuna. Vi åt god mat på en thairestaurang och senare flyttade vi oss till O´learys för efterrätt. Vi pratade och pratade och hade det väldigt trevligt. Ser redan fram emot nästa gång då vi förhoppningsvis får med fler.
 I söndags var det dags för min allra första innebandy-match, tyvärr så hade ju maken dansen samtidigt men tur nog så fick vi hjälp med barnen. Janiina och Minja fick tillbringa tid med vaari och Helena medan Sanna och William fick följa med mig. Med oss hade vi även Thomas och Emma.
Matchen förlorade vi stort, men kul var det. Hoppas vi är bättre på lördag då vi spelar på hemma plan.
Väl tillbaka hos min pappa så fick vi sen middag och sen efterrätt, de andra hade redan ätit. Minja fick smaka lite av min efterrätt, det slutade med att vi delade på den nästan. Hon gillar glass i alla fall, hihii. För övrigt så var det hennes andra gång som hon fick smaka på glass.
Väl hemma i garaget så ville Minja hålla i min klubba, hon vägrade släppa taget om den.
När alla barnen kommit i säng så avrundade jag kvällen med en kopp choklad i soffan framför tv:n. Luke Cage är den nya serien jag började titta på.
 Idag, tisdag, såg jag att Minja hittat ett nytt ställe att mysa i. Lyckades fånga ögonblicket precis innan jag skulle iväg till jobbet.
Vi fick en middagsgäst ikväll, Meeri som varit min dagis fröken kom och bekantade sig lite med barnen eftersom hon ska vara barnvakt åt dem nästa vecka på lördag. Janiina la beslag på henne direkt eftersom Sanna och William var upptagna med att bråka om att de inte ville städa sitt rum. Kan nämna att rummet blev städat till slut i alla fall...
Efter middan så hade vi lovat William att han fick spela tv-spel eftersom det inte hanns med under söndan. Men föst bad vi honom att tömma besticks korgen i diskmaskinen, han tömde hela diskmaskinen! Min älskade stora pojk!
Blir inte mycket tid vid datorn just nu, men en dag i taget så...
// Sargit

Inga kommentarer: