lördag 23 juli 2016

Monster, kalas och bio

På förmiddagen så lekte Sanna frisör
Hon började med att säga "mamma, vad du ser hemsk ut!" varvid hon börjar borsta mitt hår. "så därja, nu ser du lite bättre ut. Men inte bra" fortsätter att borsta. Sen borstar hon mitt hår åt fel håll.
Janiina: "mamma, du ser ut som ett monster!" och skrattar. Efter en stund säger Janiina "nu ser du ut som ett troll" 
Tur man kan roa några iaf med mitt utseende . Hon fortsatte leka frisör med Janiinas hår sen.
Efter att Minja fått lunch i sig åkte vi iväg till Maxi där vi andra åt korv med bröd. Men Minja ville också ha. Så det fick hon såklart.
Sedan fortsatte vi färden till Skepptuna för att fira Alexander och Emelie som hade kalas ihop. Minja var nyfiken på paketen och balongerna. Sen var hon lite överallt också.
Tyvärr var jag tvungen att lämna kalaset tidigt då jag skulle ha "tjejkväll" med vänner. 
Det blev lite shopping, mycket fönstershopping, god middag, trevligt sällskap och bio "Tarzan".
En väldigt trevlig kväll fick jag.
// Sargit

Inga kommentarer: