söndag 31 juli 2016

Härligt och slimeigt

Glömde ju visa bild på det städade rummet, så den får komma med i detta collage helt enkelt.
Idag har vi jobbat hårt i trädgården. Jag rensade bort den urvuxna ruccolan, sådde nytt, maken satte upp stöd åt våra ärtor men det tyngsta jobbet gjorde vi sedan.
Janiina och William hjälpte mig att flytta på alla stenarna runt stammen på äppelträdet. Sedan rensade jag bort ogräset, vi jämnade ut ytan, la på en täck duk och så på med alla stenarna igen och några till vi samlade ihop. Fint blev det.
Efter mellanmålet gick maken iväg med barnen på pokemon-jakt medan jag tog ett bad och sedan låg jag i hängmattan och läste en stund.
Men snart nog så kom vår efterlängtade stora dotter hem! Sanna har ju varit i Nyköping hos min syster en vecka.
Så härligt att få hem henne igen!
Som syskonen har saknat varann. Känns skönt att ha hela familjen samlad igen.
Före middag så ville stortrollen och lilltrollet bada. Det blev slime-bad idag vilket de gillade jättemycket. 
Maken som först efter första överraskningen tyckte det var läbbigt och förstod inte tjusningen ändrade sig mot slutet av barnens bad och tyckte det var roligt.
Synd bara att detta slime-bad är lite väl dyrt för att ha ofta, men nu har vi testat det i alla fall.
// Sargit

Inga kommentarer: