tisdag 28 april 2015

Nostalgi

Idag var jag förbi biblioteket i Märsta för att hämta sprojtans nya böcker som jag fått reserverat åt mig.
En kollega som jobbar på biblioteket i Rosersbergs församlingsgård hade jag tidigare tipsat om dessa böcker och hon har gjort ett hästjobb genom att leta fram och fixa dem till bibblan!
Tusen tack Karin! 
Dessa sagor kommer jag ihåg från min barndom och har faktiskt en bok (häfte) kvar fortfarande, tejpad och ihop lappad men fullt läsbar.
Men att få åter bekanta sig med denna nyfikna hare var väldigt roligt, och det bästa är att alla våra troll verkade gilla Pupu Tupuna också! 
Då böckerna är samlingsalbum med några berättelser var i så läste jag bara två ikväll men fick lova att fortsätta imorn kväll.
Det slutar väl att vi får köpa hem dem själva o misstänker jag, hihii.
Eller fortsätta önska dem till jul och/eller födelsedagar...
// sargit

Inga kommentarer: