måndag 2 februari 2015

Välkommen hem William!

Äntligen fick jag krama om min älskade son efter 8dagar ifrån mig!
Efter jobbet åkte jag och maken tillsammans och hämtade hem honom från min mamma.
Det var en glad och nöjd pojk som mötte oss med en härlig kram.
Han verkar ha haft det hur bra som helst.
Visst har jag pratat med mor min under veckan och så i telefon med honom en kortis samt så skypeade vi häromdagen. Men att få hålla om honom och höra hans prat är ändå något helt annat.
Han var så ivrig att få ge sina presenter till syskonen så han knappt kunde bärga sig.
Och när vi skulle hämta de andra från förskolan så sprang han i förväg för att snabbt få träffa sin syster och säga hej på sin avdelning.
Janiina har också saknat sin bror, frågat efter honom några gånger också, och då hon fick se honom så fick han utstå flera hårda kramar från henne.
Väl hemma öppnade Sanna och Janiina ivrigt sina nya fina resväskor de fått från mummu och började genast leka med innehållet, presenterna från William. Han visste precis vad syskonen ville ha verkade det som.
Sen lekte de snällt tillsammans och senare byggde de lite lego och efter middagen så spelade jag och stortrollen Angry Birds spelet de fått från min syster Nina. Den var faktiskt rolig, man skulle bygga med de bitar som en bild visade och sen skulle den vars tur det var skjuta ner bygget med en slags slangbella med angry birds figurer på. Svårt var det men med lite övning så...
Då jag på kvällen frågade om han tyckte det var skönt att vara hemma så fick jag svaret "ja. det var roligt i Estland men skönt att va hemma igen. Borta bra men hemma bäst".
Nu lär han få stå ut med en kramsjuk mamma några dagar, och det har jag förvarnat honom om, hihii.
Bästa var Sannas kommentar.
Hon har klagat på att något kändes konstigt här hemma de senaste dagarna, att det kändes inte som vanligt hemma. Jag har då frågat om det är William som hon saknar men hon har svarat nej. Men idag sa hon "mamma, den där konstiga känslan här hemma, den är borta nu. Nu känns det inte konstigt längre" och då jag frågade om det var för att William kommit hem så erkände hon till slut att ja så måste det nog vara. Gullunge.
Lite svårt hade de att komma till ro men till slut somnade alla gott i sina sängar.
Ska strax göra detsamma. Ska bara ta en tur in i barnens sovrum och njuta en stund...
// Sargit
p.s.
den observante har märkt att jag uppdaterat igår lite från händelserna 4 januari och lite framåt... kika bakåt om du är intresserad... fortsättning följer...

Inga kommentarer: