fredag 9 januari 2015

Friserande och bullbak

Igår kväll ville William bli av med sitt långa hår. Och hur jag än försökte så lyckades jag inte få honom att spara lite långt upp till utan allt skulle vara kort, som pappa.
Så här såg han ut före klippningen.
Några efterbilder hann jag inte med så det fick bli lite idag istället medan de pärlade.
Idag hade vi ett projekt till på schemat: bullbak!
Barnen fick göra det mesta med mig bredvid som hjälp och de var jätteduktiga!
Till och med Janiina kavlade, bredde på fyllningen samt skar bullbitar själv.
De var så stolta när de var klara, det var knappt jag fick baka själv denna gång men till slut tvingade jag dem bort från köket så jag kunde göra det sista i alla fall.
Goda bullar blev det! Fast de är mjölkfria, äggfria och soyafria. Enda svåra var att få en fin yta utan äggpenslingen, men sirap och vatten funkade helt okej.
// Sargit

Inga kommentarer: