måndag 20 juni 2016

Vattenkrig

I morse var det lite segt att ta sig iväg till jobbet, hjälpte stortrollen att få upp hängmattan och såg på då de njöt. Sen fick Sanna en liten kris då hon inte hade någon att leka med, det slutade med att hon fick följa med mig till jobbet. Hon fick självklart "jobba" lite också och hela dagen var hon väldigt nöjd. Tror hon behövde en dag utan syskonen.
Då vi kom hem var jag rätt trött så maken fick uppdraget att åka och storhandla. Minja var lite grinig och trött så jag försökte få henne att sova, först i sängen sen i vagnen och till sist i sjalen medan jag lagade middag. Hon somnade fort i sjalen!
De andra trollen kom å att de ville ha vattenkrig ute, så helt självmant bytte de kläder, planerade hur allt skulle gå till och hämtade till och med vatten i en hink. Jag upptäckte först senare vad de höll på med, de hade jätteroligt!
Och när maken kom hem tjatade de till sig om att få ha vattenspridaren ute, han började med att spruta ner dem lite först till deras glädje.
 Minja är ideell solsken för det mesta men om man tar något ur hennes händer eller hindrar henne att gå in i storasyskonens rum så blir hon jättearg! Tur nog går det över så fort hon blir distraherad, hihii.
Ikväll har jag tömt mobilen på bilder från nästan en månad tillbaka!
Ujuj, det var en hel del bilder det. Så det lär ta ett tag att gå igenom och skriva något om den senaste månaden som har inneburit bland annat en semesterresa till Finland för att vara med och fira min systerdotter som tog studenten.
Så jag har lite att göra om jag bara får tiden att sitta vid datorn på kvällarna. Har en inflammation i axeln/armen som ställer till det lite, men hoppas den ger med sig snart.
// Sargit

Inga kommentarer: