torsdag 12 november 2015

Vardagslunk

Jag har hoppat in och jobbat lite med Bibeläventyret två eftermiddagar i veckan, nästa vecka blir sista omgångarna. Min kära gudmor har varit barnvakt åt Minja de gångerna och det har gått jättebra!
Detta har gjort att tiden har gått väldigt fort, det krävs ju lite förberedelser också och planering och så har jag ju lilla Minja som vill ha uppmärksamhet. Så vardagen flyter på fort nu...
Jag har i fyra veckor varit utan mjölkprotein för att testa om det hjälper vår minitrolls mage och i söndags fick jag återigen börja med mjölkprodukter. Jag som är laktosintolerant kände direkt att magen gjorde uppror men jag "offrade" mig i alla fall och fortsatte gotta mig med det jag saknat mest: fazer choklad! Det har gått några choklad kakor under denna vecka...
Hur Minja har reagerat är svårt att veta, ena dan inga problem för att nästa kväll skrika hysteriskt en lång period. Gasig har hon fortsatt vara hela tiden men nu börjar det lugna ner sig...
Mycket som hänt sen senaste inlägget, vi har bla hunnit med en familjesemester till Tallinn en vecka, vi har "firat" linnebröllopsdag, jag har blivit året äldre och så har jag gått igenom en antibiotika kur pga inflammation i lungan (mindre kul).
Hoppas jag får tid och ork snart att gå igenom bilder från senaste veckorna och hinna uppdatera lite. Vill ju få med i vår dagbok här om Minjas utveckling och annat, känns som att tiden går för fort och hon växer så det knakar.
Nu ska jag försöka få lite sömn jag med, resten av familjen sover redan sen länge...
// Sargit

Inga kommentarer: