söndag 18 oktober 2015

Schack och pepparkaksgumma

William har tjatat ett tag nu om att jag ska lära honom schack. Så idag efter att de städat sitt rum (mycket tjat och gnat) så tog jag fram spelet.
Det va länge sedan jag själv spelade men lyckades med att lära dem grunderna i alla fall. Se spelade de några omgångar. William vart dock sur då han förlorade.
Denna dag har det varit mycket bråk och tjafs barnen emellan, märks att det är söndag, då börjar de få nog av varandras sällskap.
Janiina brukar numera välja själv sina kläder och så även pyjamasen, ikväll valde hon pepparkaksdressen till pyjamas. Söt hon är!
Minja vägrade att sova med pappsen i sängen ikväll, så jag har fått tömma bilder till datorn (vart en hel del på nästan en månad) samt blogga lite med en hand ikväll/natt.
Men snart är jag ikapp med september månad.
Nu var det rätt svårt att komma ihåg allt som hänt då jag inte haft möjlighet att sitta vid datorn på ett bra tag. Hoppas på att få mer tid till det framöver.
Men nu ropar sängen på mig.
// Sargit

Inga kommentarer: