torsdag 28 maj 2009

Det blir sällan som man planerat

Idag så var jag och barnen i stan (den som läst förra inlägget såg att jag fick ändra lite fakta där så därför ser det ut o vara skrivet idag).

Planen var att komma iväg så att vi var i stan kring halv elva, men mina små älsklingar hade en tuff morgon med magknip så när de äntligen somnade om lät jag dem sova tills de vaknade själva, vilket gjorde att vi kom iväg hemifrån först närmare elva.
Då vi plockat upp moster Tina så kom vi då äntligen till e4:an. Men en hemsk trafikolycka vid bredden gjorde att det blev köbildning och vi sniglade fram. Tillsist kom vi till Solna där vi parkerade och tog sedan tunnelbanan till Helenas (Tinas mamma) jobb för att mata barn o äta lunch då var klockan redan nästan ett. Det blev inte mycket tittande i affärer då vi faktiskt hade ett ärende också, både jag och Tina skulle klippa oss.
Men vi hade en trevlig dag iaf. Sanna och William fick mycket uppmärksamhet på Helenas jobb och var så trötta att de somnade gott sen på hemvägen, fast Sanna ville inte vara i vagnen så då kom bärsjalen fram och det dröjde inte många minuter innan hon somnade.
Det är så mysigt att gå runt med ett barn i sjalen och känna dess andning och rörelser och hur hela kroppen till slut slappnar av då barnet somnar.
Tyvärr får ni vänta lite på bilder från dagen för vi glömde vår kamera i Tinas väska...
Men ni får istället se några barn som chillar i soffan.


2 kommentarer:

Katja sa...

Skoj att ni har fixat en blogg!! =)

Kram Katja

Anonym sa...

Woho.. Moster Tina är glad att det går att skicka kommentarer nu. Kram kram