fredag 10 januari 2014

Julen undanplockad och kalas förberedelse

Igår, torsdag, åkte jag in till stan för ett studiebesök och typiskt nog så fungerade inte lokaltrafiken då en elledning rasat så tåget gick bara till Solna, därifrån fick vi ta bussen till Solna C och sen tunnelbanan in. På hemvägen gick tågen fortfarande inte enligt tidtabell men till slut kom vi fram till Märsta.
Typiskt att sådant händer just då jag ska in till stan för första gången på evigheter, tur jag hade trevligt sällskap.
Hann dock kika lite i affärerna då studiebesöket var klart. Jag åkte och handlade allt inför helgens kalas på hemvägen vilket tog en stund så väl hemma så låg alla trollen i sina sängar.

Idag då jag hämtat barnen från förskolan så åkte vi till eurostop för att lämna in våra skridskor till slipning. Barnen passade på att leka en stund vid lekplatsen också så klart.
 Jag lyckades locka dem därifrån för att åka vidare med hjälp av en muta, de skulle få glass vid nästa stopp.
Vi åkt till Panduro i Stinsen för att inhandla sugarpaste till helgens tårtor. Lite lek i lekrummet och sen den utlovade glassen.
Köpte även en hjälm till mig då även vuxna måste ha hjälm på skridkoskolan...
Väl hemma hade maken förberett middag, Tacos!
Sen påbörjade vi att plocka undan julen med att slå sönder pepparkakshuset.
Den var lite seg och svår att få sönder,
 men efter ett tag så rasade väggarna ihop.
Mumsigt gott tyckte barnen, inte jag dock.
Då barnen var nöjda och inte ville ha mer pepparkakshus så klädde vi av granen.
Näst sist, innan belysningen, så åkt då popcorn girlangen av och Sanna ville provsmaka lite.
Men det var tydligen inte gott med gamla dammiga popcorn.
Efter att julen var undan plockad och barnen somnat, vilket gick rätt fort då William blivit mörkrädd och inte ville sova själv så han somnade bredvid Janiina i hennes säng, så började jag att förbereda inför helgen.
Igår hade jag redan bakat tårtbotten så ikväll medan jag bakade tårtbotten inför söndagen så fyllde jag morgondagens tårta och så förberedde jag dekorationen överst på den.
Städa hann vi med också och så avrundade jag natten med att förbereda fiskedamms påsarna.
Vid 03.00 blev jag klar och 03.30 somnade jag till slut. Gissa om jag var trött...
// Sargit

Inga kommentarer: