torsdag 16 januari 2014

Gammelmormor och byggningar

Då jag jobbat färdigt idag vid lunch så tog det lite längre tid än planerat att komma iväg för att hämta Sanna och William från dagis, de hade själva valt att gå dit idag. Janiina hade fått tillbringa förmiddagen med sin moster hemma.
Målet för dagens besök var barnens gammelmormor Kerttu i Hummelsta.
Hon vart riktigt glad över besöket och det var fullt hus då även Nadja och Rasmus var där och vår moster Elina med sin sonson.
Mormor var riktigt pigg och njöt för fullt av Ninas sällskap, härligt var det att höra henne skratta igen.

 Nina följde med hem till Nadja för att tillbringa natten och morgondagen hos henne.
När jag och barnen kom hem så ville William bygga ihop sina födelsedagspresenter han fått av vännerna, men det fick vänta till efter maten.
Sen satt han med pappsen och byggde, länge. Sanna var nyfiken på vad han höll på med.
 William var jätteduktig på att följa instruktionerna, jag vet inte vem av dem som njöt mest av byggandet far eller son.
 Janiina tittade på en stund men sen lockade annat.
Då jag bytte om på Janiina och fick henne redo för sängen så fortsatte trion med nästa låda, denna gång någonslags legobygge.
När Janiina väl somnat så hade även stortrollen somnat, envis liten tjej det där, så fick jag se resultatet av lego bygget.
Resten av kvällen blev det soffhäng för mig.
// Sargit

Inga kommentarer: