torsdag 29 mars 2012

Ut ur huset!

Då barnen går på dagis bara tisdag-torsdag kändes det onödigt att få iväg dem bara för idag så de fick fortsätta vara hemma.
Men så fort vi var klara efter morgonbestyren så "flydde" vi hemmets väggar.
Tror att barnen var lika less på hemma vistelsen som jag och var glada att få komma iväg.
Vi började med Plantaget där vi tittade på blommor och köpte några påsar frön och såjord.
Min pappa kom dit och höll oss sedan sällskap till Eurostop där vi började med att äta lunch.
Sedan styrde vi stegen till lekplatsen.
 Sanna och William hade bråttom att leka, men lite små tjaffsande hann de så klart med.
Janiina vaknade och fick efter lite mat hänga hos vaari.
 Sanna klättrade lätt upp på hästen igen, men hon har inte vågat åka den än.
 Motorcykeln satt hon och lekte med också, William var mer intresserad av karusellen.
Men idag hade vi inga småmynt så inget åkande blev det.
Barnen fick varsitt par gympadojer från Stadium outlett vilka båda blev så kära i att de skulle velat ha dem på direkt, men lyckades övertala dem att vänta till vi kom hem.
Vi avslutade med att handla middagen och lite annat på Maxi, men denna gång var barnen lite vilda av sig. De lekte krock med korgarna fast jag sa ifrån och höll på med annat bus, men glada var de.
Efter middagen hemma så tog vi fram jord och frön och satte igång.
Kom ju på häromdagen att påsken närmar sig och lite påskpynt måste vi ju ha så grässådd lät som lagom mycket för i år.
 De gillade planteringen båda två och ville egentligen fortsätta med att så deras smultronfrön också men jag sa att dem tar vi en annan gång.
Båda hade tålamod att turas om med att så, men William var så snabb så jag hann inte ta kort med honom inaction så att säga.
 Janiina var mindre nöjd men somnade till slut i M-P:s armar, sen vaknade hon så fort M-P försökte lägga ner henne i soffan.
 Att hantera sprayflaskan bådar både ont och gott inför sommarens vattenlekar.
Jag är nöjd så länge de låter bli att spruta kallvatten på mig sen, men idag lyckades de få in fullträffar då de inte hade riktigt koll på vilket håll de sprutade åt i början.
De fick häng på att rikta rätt så småningom.
Ikväll var Janiina väldigt missnöjd, tror det var hennes mage som spökade igen.
Men till slut somnade hon i min famn även om hon sov lite oroligt och vaknade till då och då. 
Fick ta över datorn då maken gick och la sig så nu har jag fått min tid i rymden och ska strax gå och lägga mig.
Jag ska bara...
// Sargit

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Åh, vad jag önskade att Plantagen fanns överallt.
Dom har så mycket fint till bra priser.
Fina barn du har.

Moster Tina sa...

Snart får jag myspysa med tre sötnosar! :)

Fia sa...

kikar in! Kul med en massa bilder! Fina ungar :)

Familjen Sundström sa...

Tack Gunilla och Fia för era fina kommentarer!
Jepp, Tina. Nedräkningen har börjat :)
// Sargit