måndag 17 oktober 2011

Gäster i röran

Då jag kom från jobbet idag hade vi besök av Lina, Emma och Elin som var utelåsta (vilket vi konstaterat redan på förmiddagen och gjort upp om att de skulle komma hem till oss).
Hela barnaskaran, jag och Lina lämnade M-P med matlagningen för att ta en promenad till huset.
Då huset blev synligt så frågade jag barnen vilka som ska bo där, svaret från William var "Williams hus".
De visade glatt sitt rum med mera till Emma och Elin och efter att vi gått husesyn så gick vi hem till lägenheten igen där maten nästan var färdig. Även Thomas hade hunnit komma från jobbet då.
Efter middagen lektes det med allt möjligt, hur barnens strykbräda hamnade i Williams säng har jag ingen aning om, än mindre vad den gör där.
Instrument lådan hade också kommit fram vilket hördes... 
 
Då barnens rum såg ut som om bomben slagit ner sen några dagar, så tog jag ett kraft tag och försökte få alla barn att hjälpa till med städningen. Sanna och William var inte alls intresserade av städning idag, men lite hjälpte de till till slut i alla fall.
William hittade ett rosa sidenband som han först hade som bälte och senare som hårband.
Den gick han runt med fram till sovdags.
Jag gillar inte då det är fullständig kaos hemma, saker här och där och överallt och det mesta ur sin plats.
Då jag beklagade mig igår över hur det såg ut så var M-P:s kommentar "vi håller på och flyttar älskling, då är det så här".
Ja, så är det ju men måste det vara så kaotiskt?
Nä, så ikväll tog jag en liten röjrunda i vardagsrumsdelen då barnen somnat och M-P var i huset med Thomas för att bygga ihop vitrinskåpet och bokhyllorna.
Hann till och med tömma den sista bokhyllan nästan helt.
Skönt att kunna ha en liten del i huset som är någorlunda städat och fint, även om det inte dröjer länge innan det åter är kaos.
Det pirrar i mina fingrar av otålighet att få börja packa upp i huset, men får hålla mig till tåls till imorn kväll då det är min tur att små pyssla i huset...
// Sargit

Inga kommentarer: