söndag 16 augusti 2015

Kalas och kamerabus

På morgonen var det dags att vinka adjö till P-A som skulle flyga hem efter två veckor hos oss. Hans vardag börjar imorgon med jobb igen och så har stackarn blivit förkyld.
Idag var det dags för Janiinas första egna besök på en kompis födelsedagskalas. Och jag fick inte hjälpa henne att välja kläder till festen, det var hon väldigt bestämd på.
Vår granne och även Janiinas förskolekompis Padra firade sin fyra års dag och hade velat bjuda 2 av sina vänner, Janiina och Zacharias. Så fick det bli tyckte mamma Sazan och så firades Padra med släkt och vänner denna soliga dag. Janiina hade riktigt roligt med lek och hoppande i studsmattan förutom att äta kakor, jag fick som jag anat äta upp hennes tårtbit då hon inte är så förtjust i tårta.
Tack Sazan för en trevlig eftermiddag och go mat och fika och grattis till Padra ännu en gång.
 Under tiden åkte maken iväg med stortrollen till Johan för att bada i deras pool.
De hade tydligen haft det hur roligt som helst i poolen.
Då jag tömde kameran så hittade jag en del knasiga kort då stortrollen roat sig med den.
här ett urval av dem, det var en hel del att rensa kan jag tala om.
Det tråkiga är att jag börjat känna av början till förkylning idag, inte bra alls. Så hoppas att den smyger sig vidare utan att stanna hos mig helt enkelt...
// Sargit

Inga kommentarer: