måndag 17 december 2012

Blev ett hus till slut

Förmiddagen försvann idag då vi sov länge idag allihop. Jag sov dock längst tack vare att min underbara make klev upp med barnen och lät mig fortsätta sova. Klev upp först närmare elva!
Sanna och William gick då ut för att leka i snön, de var ute en hel timma själva! Fick till slut locka in dem genom att fråga om de ville slå in julklappar. Det ville de såklart.
Efter lunch tog maken med sig alla trollen på julklappsjakt, jag fick inte följa med då det var till mig de ville hitta något åt.
Istället satte jag igång att baka delarna till pepparkakshuset jag tänkt göra sen länge efter önskemål från barnen. Mumin hus ville de ha.
Då de kom hem fick de dekorera delarna medan riset kokade till middagen.
Alla dessa delar, undrade ett tag vad det skulle bli av det hela...
 Självklart kunde stortrollen inte motstå frestelsen av non-stopp så några slank ner i munnen av bara farten.
Då barnen kommit i säng senare på kvällen så satte jag igång att bygga ihop huset, fick hjälp av älsklingen också då taket skulle på plats.
Blev lite vingligt och dragit hus men ett hus blev det.
Ska bli kul att se vad barnen tycker om den imorn.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Himmel, va duktiga ni är. Jättefint!!