fredag 31 augusti 2012

Shopping och omvandling av vägg

Vi började med att försova oss lite, Janiina sov till kvart över åtta! Inte hlt otippat efter hennes sena läggning igår.
Vi kom iväg mycket senare än tänkt. På schemat idag stod bland annat besök på Mio, Bauhaus, Ikea och Leos lekland i Uppsala. Optimistiskt tänkt jag vet.
Meningen var nämligen att en massa andra i en grupp på fb skulle dit men en efter en har folk droppat av så till slut var det bara vi som skulle dit verkade det som...
Det gick dock över förväntan men då det visade sig att vi inte var ensamma på Ikea (där vi skulle äta lunch) och då Sanna och William behövde gå på toa några gånger var, så tog allt längre tid än planerat.
Så när vi kom till bilen efter ikea frågade jag dem om de ville gå till leklandet en kort stund idag eller en lång stund på söndag. Självklart valde de en långstund på söndag.
Vi kom fram till Märsta samtidigt som M-P kom från jobbet så vi möttes upp på Valsta ica för att handla lite fredagsmys till barnen med mera.
Janiina fick sin premiärtur med kundvagnen, hon gillade det jättemycket!
Till middag gjorde jag korvsoppa, blev faktiskt jättegott. Tina som ska åka hem (eller bort) till Örebro imorn kom förbi för att hinna umgås lite med oss (rättare sagt barnen), så skönt att få lite hjälp med Sanna och William då jag höll på med middagen och småröjde lite och M-P matade Janiina.
Det slutade med att de städade sitt rum med Tinas hjälp. Jätteduktiga var de.
Senare på kvällen var Janiina så hyper så hon fick studsa lite i "babycentret", hon var hur glad som helst ett bra tag.
Till fredagsmys film valde trollen "Bärgarens hejdlösa historier" en stor favorit hos båda två.
Visst ja, William har blivit en riktigt linslus.
"Ta kort mamma, jag vill titta. Visa mig" och så gör han olika miner, här är några av dem från idag.

 Under vår shoppingtur så köpte vi något jag lovat barnen sen länge. De har båda klagat, speciellt William, på att deras tapeter är så tråkiga. Så då lovade jag dem att jag skulle beställa hem lite wallies till dem. Men idag hittade vi sådanna på Bauhaus. William blev eld och lågor och bar stolt den stora förpackningen (4 x A3 ungefär men platt då) genom halva affären innan han gav upp.
Såg jätteroligt ut.
Precis innan läggdags kom han på att de skulle sättas upp, så det gjorde vi efter tandborstningen.
Blev kanonfint och Sanna och Williams glada miner var obetalbara.
"Så cool min vägg är""Så fint det blev""Tjusig vägg jag har" var några av Williams uttryck.
Sanna hade förut sagt att hon ville ha fjärilar och vi hade till och med valt ut vilka på nätet, men idag ångrade hon sig och ville ha Hello Kitty istället.
Glad var hon vår stora tjej. Hon satte upp några själv också.
Visst ja, med Williams wallies så fick Sanna och William peka ut vart de olika bilderna skulle sitta och så hjälpte de till att sätta upp ett par också.
Nu hoppas vi att de kommer trivas bättre i sina sängar, då de flera gånger förut sagt att de inte vill sova eller ligga i sina sängar.
Maken och jag har njutit av en film ikväll "Traitor" med bland annat Don Cheadle och Guy Pearce. Överförväntan bra tyckte jag fast jag slumrade till mitt i då jag var så himla trött.
Det samma gjorde maken... Men det vi såg var vi överrens om att det var bra.
Nu tittar vi på slutet av Matrix och sen kommer jag stupa i sängen skulle jag tro, imorn väntar bland annat skogsknytte och tvillingträff.
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Förstår att barnen blev glada åt det nya på väggarna ...det blev ju jättefint

Moster Tina sa...

Moster kommer sakna de tre trollen!! Se till att de inte växer allt för mycket tills vi ses igen :)