lördag 7 januari 2012

"Vill titta bäbis"

Jag har varit bortrest sen fredag morgon. Vaari och Helena kom och hämtade barnen på morgonen då de skulle vara barnvakter tills M-P kom hem från jobbet, och jag hann precis få iväg dem med vår bil innan jag blev upplockad.
Själv tillbringade jag två intensiva konferensdagar i Uppsala på ett hotell för att planera inför årets stora händelse för vår klubb: Squaredance Convention 2012!
Jag sitter som sammankallande till en av arbetsgrupperna och dessa dagar var till för att samla ihop och få struktur på vad vi har kvar att göra och vad som redan är färdigt med mera.
Då jag kom hem på lördag kväll strax före middag så hann vi slappa i soffan en stund.
Både Sanna och William verkade glada över att jag var hemma igen fast tv:n tydligen var emr intressant än att hälsa mig välkommen hem.
Men då vi satt i soffan kom de plötsligt på att de ville "titta på bäbis".
En bra stund höll de sedan på att lyssna och klappa magen.
Här lyssnar Sanna på om bäbisen säger något.
 Och sedan William, båda turades om snällt med att lyssna/gosa med magen.
Båda verkar se fram emot att bäbisen snart kommer, få se hur de reagerar då bäbisen väl dyker upp...
Tyvärr slutade gosandet lite olyckligt då William busade och lådsades äta på min mage och då råkade bita mig, ont gjorde det.
// Sargit

Inga kommentarer: