onsdag 25 januari 2012

Inte mycket datatid för mig

Ville bara säga att jag visst inte glömt bort bloggen och att vi har det bra här hemma.
Jag har bara svårt att sitta och att surfa liggandes är inte så bekvämt, förutom att jag varit för trött för att surfa mer än kolla fejjan på mobilen...
Min älskade make får ta hand om hela hushållet samt passa upp barn och fru nu, hoppas att jag snart kan återgå till det vanliga. Om inte annat vore det trevligt att kunna gå och sitta utan smärta...
Hittar inte sladden till min telefon så kan inte tömma alla bilder vi tagit sen förra fredan, men så fort jag hittar sladden så blir det en bilduppdateringsinlägg från den här första tiden med vår nyaste familjemedlem.
Både Sanna och William tycker om sin syster och vill gärna klappa och hålla henne, Sanna är mer för hållandet i famnen.
De vill gärna hjälpa till att till exempel hämta napp eller filt eller annat jag eller Janiina har behov av.
Janiina har sådant sugbehov att vi gett henne napp redan, vilket hon accepterar från och till men hon behöver inte den hela tiden.
Både Sanna och William är jätteglada över snön som kommit. Till sin glädje har de fått åka "pulka" (läs snowracers) till och från dagis varje dag nu och så har de stannat till vid pulkbacken på hemvägen också.
Imorse förklarade de noga till mig innan de gick att man måste ha hjälm på sig då man åker pulka och då man åker motorcykel eller cyklar. Hoppas de kommer ihåg det då de blir äldre också...
Nu ska jag umgås lite med mina underbara barn och min alldeles underbara make, som alla tre försöker underhålla Janiina som är mindre nöjd.
Jag tror att hon börjar bli hungrig igen eller så är hon bara i behov av närhet.
// Sargit

3 kommentarer:

mummu sa...

ja minä kun luulin ettei se osaakkaan itkeä.en ole vielä kuullut äännähdystäkään.mummun sylissäkin vaan nukkui vaikka lupasin sille tikkarin,suklaata,keksiä ja jäätelöä.

maria sa...

Det låter inte skönt. Hoppas du blir pigg och läkt snart. Kram

Katti sa...

Hoppas det läker snabbt och att du snart är pigg och utan smärta!
grattis igen till lilltjejen.

Styrkekram Katti