måndag 29 augusti 2011

Första arbetsdagen

Dagen började mindre bra då en viss ung herre fått för sig att ha en "nej, vill inte" morgon.
Hann nästan i tid till jobbet i alla fall men då jag skulle på en fortbildningsförmiddag (eller vad jag nu ska kalla det) med Bibeläventyret i Sollentuna så råkade jag ut för "lite" trafik på grund av bilolycka  på e4:an vilket gjorde att vi blev en tjugo minuter sena...
Men för övrigt försvann denna dag otroligt snabbt för plötsligt var det dags att sluta och hämta barnen, kändes som jag knappt hann komma igång på kontoret..
De var som solstrålar båda två nästan hela kvällen.
Vi hjälptes åt att göra smeten till fläskpannkakan och sedan såg de på barnkanalen en stund innan maten var klar.
Efter maten satt vi hela familjen i barnens rum, M-P och William lekte med lego medan Sanna och jag la kub-puzzel och läste bok.
Senare var det pappa som gällde en stund...
Jag var så trött vid nattningen att jag råkade somna bredvid William och vaknade först vid elva tiden...
// Sargit

Inga kommentarer: