onsdag 23 juni 2010

Glass och melon, nu är det sommar!

Idag efter mellanmålet blev vi vuxna sugna på glass efter att ha vandrat runt mest hela dagen i affärer.
Så klart ville barnen smaka och det fick de.
Nåja, mer än smaka de åt för glatta livet.
William tar en smakbit av pappas glass,
och försökte få i sig det som hamnade runt munnen emd.
Sanna njöt av min glass och sorbé,
sen fick jag inte behålla bägaren längre.
Under tiden jag lagade middag var barnen ute och lekte med pappa.
Då jag kikade ut så såg jag något jag aldrig sett förut, Sanna gungandes själv på en "stora barnens" gunga.
Jag skickade ut farmor för att fota då M-P hade händerna fulla med att gunga med William i knät samt vara vaksam ifall Sanna skulle ramla.
Efter ett tag fick även M-P fram kameran en stund.
Vår lilla tjej har blvit större...
Hon till och med balanserade rätt så att hon fick lite fart berättade Anki för mig.
Till efterrätt fick vi vattenmelon.
Oj, så gott det var!
Sanna åt glatt på sina skivor men hade lite svårt att komma ihåg att bara äta den röda delen.
William åt som om det var hans sista måltid.
Han gluffsade i sig sammanlagt fyra stora skivor!
Då han påbörjade den sista skivan så såg man hur mätt han var, men ändå fortsatte han envist att äta och blev arg om man försökte ta den ifrån honom.
Efter badet undersökte barnen tvättmaskinen.
Här försöker William stänga luckan då Sanna kikar in i maskinen.
Behöver jag säga att Sanna inte blev så glad...
Kvällen har avslutats med att jag till slut sett "Mamma mia!" tillsammans med svärmor och Amanda medan Sebastian spelade på datorn.
M-P var hos sin lillebror P-A och umgicks där enbart med sina syskon.
Blev nog en hel del Wii-spelande tror jag.
Nu ska jag lyda min mans råd och inte sitta uppe tills han kommer tillbaka, utan gå och lägga mig tidigt (midnatt är faktiskt tidigt för mig).
// Sargit

Inga kommentarer: