torsdag 3 juni 2010

Bowling och grillning

Idag kom M-P till mitt jobb och lämnade barnen till mig då han själv skulle på konsert med sina kusiner som kom ända från Umeå för att se AC/DC.
Själv skulle jag ut med mina arbetskollegor och bowla så barnen fick hänga med.
Det gick bra att ha dem med, de fick springa runt och roade sig på olika sätt.
Men de var lite för små för att bowla även om de gärna ville.
Det närmaste de kom att bowla var då jag bar William i famnen medan jag bowlade, inte att rekomendera då ryggen tog lite stryk.
Men vi slog faktsiskt en spärr William och jag.

Anna-Karin och jag delade bana och Henrik och Niklas den bredvid.
Tyvärr kunde inte resten av vårt pedagogiska arbetslag vara med av olika anledningar.
Så vi turades om att springa efter barnen och kasta ett klot då och då.
Kloten var också väldigt spännande att titta på.
De orkade inte lyfta på kloten, och då William upptäckte det så blev han mindre glad.
Men då valde de att springa i korridoren som fanns där samt att sortera om bland bowlingskorna.
Har flera bilder i kameran men just nu vill inte datorn och kameran samarbeta med varandra så får väl uppdatera vid ett annat tillfälle.
Efter bowlingen åkte vi hem till oss för att grilla.
Jag delegerade matlagningen till mina kollegor medan jag matade barnen.
Två kollegor till anslöt sedan till middagen, grillad limemarinerad kyckling med potatisgratäng och sallad. Riktigt gott blev det!
Barnen fick jag i säng lagom till då vår mat var färdigt.
De somnade rätt så snabbt ändå.
Tiden gick fort som det brukar göra då man har trevligt sällskap och plötslig insåg vi vad klockan var och att det ju faktiskt är en arbetsdag även imorgon.
Jag fastnade vid datorn och det var där M-P hittade mig då han kom hem från konserten vid ett-tiden på natten.
Som sagt, får lägga in fler bilder senare då jag lyckats tömma kameran.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

tuleekohan näistä lapsista yhtä hyviä keilaajia kun mummunsa sälenissä.