torsdag 27 maj 2010

Ett år redan!

Hipp hipp hurra för bloggen som fyller ett år idag!
Idag är exakt ett år sedan som jag skrev första inlägget i bloggen, det kan ni läsa om här.
Har inte hunnit blogga själv något på sistone, tur att min man håller vår blogg uppdaterad.
Läste igenom gamla inlägg för ett tag sedan, vad mycket som har hänt på bara ett år.

Nu ligger barnen och sover, till slut.
Sanna hade bestämt sig för att inte sova ikväll, men hon gav upp till slut vid halv tio.
Stackars M-P har haft det kämpigt nu då Sanna varit sjuk.
Själv får jag dåligt samvete och lätt separationsångest då jag ska gå varje morgon nu då barnen är så mammiga och Sanna är sjuk.
De börjar gråta så fort de ser att jag gör mig redo för att gå.
Sliter i mamma hjärtat.
Men till jobbet måste man, tur att man har flextid i alla fall.
Inte ofta på sistone som jag kommit till jobbet den tid jag planerat...
Men desto trevligare är det att komma hem på kvällen och mötas av barn som spricker upp i ett leende så fort de ser en och nästan springer och möter mig i hallen och vill upp i famnen innan jag ens hunnit få av mig ytterkläderna.

Nu ska jag göra något som måste göras varje månad, en mindre rolig syssla nämligen betala räkningar.
// Sargit