fredag 18 september 2009

Lek och Bus

Idag var vi på öppna förskolan Delfinen.
Till skillnad mot i onsdags så var det väldigt få där då vi kom dit vid elva.
Tydligen hade många redan gått hem då.
Men det var rätt skönt ändå att det var lugnt där, då kunde barnen busa fritt på mattan utan konkurans om leksakerna.
Dagen till ära (och för att kläderna skulle hinna användas innan de vuxit ur dem) så fick barnen matcha varandra lite grann. Så söta de är i sina matchande kläder.
Hade vi råd skulle jag lätt kunna köpa fler villervalla kläder.
De är så fina och det mesta är unisex, vilket är bra för då kan ju Sanna senare ha de kläder William vuxit ur, då han har en storlek större.
Linslusen avbruter oftast det hon håller på med så fort hon ser eller hör kameran.
Hon är svår att överraska.
En röd traktor fångade dock Sannas uppmärksamhet, så jag lyckades ta en bild där hon inte tittade rakt på kameran.
Då Delfinen stängde så hade jag tänkt passa på att gå och förhandsrösta i kykovalet, men det var försent så nu får jag ta mig till kyrkan på söndag i alla fall.
Istället styrde jag stegen till min pappa där Sanna och William fick busa lite med morfar och Helena.
Här är de uppe och promenerar. Båda börjar bli riktigt duktiga på att gå numera.
William tyckte om att "flyga" i leksakslådan.
Han trivdes där en bra stund.
Väl hemma igen så fortsatte barnen göra av med sin energi i sina gå stolar och med att leka på sitt rum. Själv "smet" jag hemifrån för att åka och handla.
Åter igen en fredag kväll på Maxi, kanon!
Min man skötte läggningen igen, båda barnen sov då jag kom hem. Vilken lyx!
Men sen vaknade Sanna och ville inte alls sova.
Så till slut fick hon sitta uppe med mamma och pappa och titta på Idol.

Inga kommentarer: