måndag 23 februari 2015

3års kontroll och Aikido

Idag var det dags för 3års kontroll för Janiina.
 Det började bra men hon var mer intresserad av att bygga en robot med några byggklossar man skruvar ihop än vad vår bvc Bea pratade med henne om. Hon ville knappt prata utan nickade, skakade på huvet och pekade som svar på frågor. Då det blev dags att väga och mäta vände det. Då kom hennes temperament fram med allt vad det innebär. Ujujuj, tur Bea är van vid trotsiga 3åringar..
Någon längd fick vi inte men vikten löste vi med att jag vägde mig först och sen vägde jag mig med Janiina i famnen. INTE populärt! Långsint tjej det där.Hon blev något blidgad då Bea blåste såpbubblor för henne... Nåja, det var inte livsviktigt att få längden. Får väl kika förbi med henne en annan dag då hon är på bättre humör...

På kvällen åkte hela familjen till Aikido träningen som äntligen börjat igen. Sanna ville nämligen prova gå på barnträningen, men hon var lite okoncentrerad och myror i brallan tjej idag. Vill hon börja så lär det vara nyttigt för henne att lära sig tålamod och att lyssna på instruktioner vilket inte är hennes starka sida.

Maken åkte hem med barnen sen medan min träning började. Roligt var det men känner mig fortfarande smidig som en elefant då jag övade på fall. Men övning ger färdighet har jag hört.

// Sargit



Inga kommentarer: