fredag 19 september 2014

Föräldrar på vift

Ikväll testade vi vår nya barnvakt Jenni för första gången, bara för att se hur det funkar.
Maken hann göra middag åt barnen och henne och när de satt sig för att äta så sa vi hejdå och åkte iväg bara han och jag.
Vi började med att bowla en timma och sen njöt vi av god mat på tumanhand.

Kändes lite ovant men väldigt trevligt att bara få vara "vi" ett tag.
Vi tog en snabb titt in på den öppna dansen som vår klubb anordnade. Ikväll var det linedance på schemat och jag vart lite sugen på att kliva upp på golvet men vi skulle ju hem o natta barnen.
Är du förresten sugen på att börja dansa Squaredance, Linedance eller Rounddance så passa på nu då alla nybörjargrupperna börjar. Än är det inte försent för denna termin. Squaredance nybörjare är kl. 16.00 på söndagar i Cabinen på Forum (Märsta bio byggnaden). Mer om det och de andra danserna kan du läsa om här.
Hemma möttes vi av att alla satt i soffan medan Jenni läste saga för dem, såg väldigt mysigt ut.
Allt hade gått väldigt bra, bara Janiina som hade fått lite mammalängtan när hon började bli trött.
Det roliga var att då jag nämnt för barnen tidigare i veckan att Jenni skulle komma så blev de väldigt glada åt det och såg fram emot att träffa henne igen. Och innan jag skulle gå och hämta Jenni från stationen så talade jag om det för barnen och då såg de väldigt glada ut och Janiina sa till och med "ja tycke om Enni" med ett leende.
Skönt att barnen gillar henne och att vi nu har någon som vi kan boka in de gånger det kör ihop sig för oss alldeles.
// Sargit

Inga kommentarer: