söndag 27 april 2014

Familjen samlad igen

Idag blev jag plötsligt hemma själv efter lunch.
Sanna försvann till grannen och maken och Janiina åkte iväg till Nyköping för att hämta hem William.
Vad gör jag då? Jo jag åker till en vän i nöd för att vara barnvakt, fast sen visade det sig att det inte behövdes men jag blev kvar där i alla fall.
Jag fick träna lite kondition ändå så få se om jag har träningsvärk imorn efter allt studsande på studsmattan deras...
Senare på eftermiddagen åkte jag till dansen för att ängla (hjälpa till) lite, men kom ihåg fel tid så jag var där en timme tidigare. Istället blev det en promenad i solen med en tvillingmamma, Marianne, som gick förbi med sina små. Vi höll sällskap till centrum och sen bjöd hon in mig till sig för att se vart de flyttat nyligen.
Blev kort visit där innan det var dags att dansa lite.
Efter dansen åkte jag hem via Valsta vedugn där jag skulle köpa med mig middag till oss.
Det var mycket folk! Det var till och med kö till kassan, aldrig varit med om det förr.
En halvtimme senare fick jag till slut vår mat.
Hemma möttes jag av skrikande barn då de strax innan bråkat med varann. Välkommen till vardan kändes det som.
Alla åt med god aptit och sen blev det till att duscha av barnen, vissa mer motsträvliga än andra..
Skönt att ha hela familjen samlad igen i alla fall, har varit lite tomt den senaste veckan då vi bara haft två barn hemma.
Min syster ska knåpa ihop ett inlägg senare om Sanna och Williams vistelse hos henne.
Jag ser redan fram emot att få se de bilder hon tagit.
Nu ropar sängen på mig, har en del att göra imorn då vi lyckats med att förvandla huset till ett bombnedslag på bara några dagar. Men fyra maskiner tvätt har vi hunnit avklara under helgen i alla fall så det är ju bra.
// Sargit

Inga kommentarer: