måndag 25 februari 2013

Härlig måndag

Då maken vände ryggen till så hittade Janiina något att roa sig med, hittade henne väldigt nöjd med sig själv då jag kom hem efter att ha skjutsat Kiia. Det roliga var att hon försökte stoppa tillbaka näsdukarna också, och sen tog hon ut dem igen. Jag lät henne hållas då hon verkade tycka det var så kul.
Jag och Sanna åkte iväg och storhandlade och jag fick till och med hjälp att bära in några av varorna.
Senare på eftermiddagen lockades vi ut av det fina vädret.
Vi bestämde oss för att inviga stora backen idag, hittills har vi bara åkt i de små backarna eller rättare sagt kullarna nära oss.
Barnen, och vi, såg verkligen fram emot det.
 M-P tog sig upp med stortrollen,
 medan jag vart kvar nere med lilltrollet som sken som en sol så länge pulkan var i rörelse.
 Jag filmade deras första åk och några till, men den första blev nästan en katastrof.
Vi såg vad som var på gång att hända innan det hände och jag försökte komma undan med Janiina, men Sanna styrde sin snowracer rakt mot oss och körde rätt in i Janiina innan vi hann undan. Och strax därefter kom William och drämde in i Sanna!
Oj oj oj vad rädda vi blev först men hjärtat lugnade ner sig då vi såg att allt gick bra.
M-P kom springande nerför backen och förklarade att man inte skulle köra på mamma, han hade nämligen sagt kör ner till mamma och det tolkade de som att de skulle styra mot mig.
Så det kan bli. Men sen gick det bra att fortsätta åka.
Några vurpor gjorde Sanna på grund av guppen så jag fick åka med henne för att hon skulle få tillbaka sitt mod, men sen var det fullt ös på dem.
Här har ni filmen på sista åket, då passade M-P på att få åka också.
Det var tre väldigt nöjda barn som vi styrde hemåt med för att få i oss lite varmchoklad och mackor som utlovats till mellanmål.
Sanna och William pratade glatt nästan hela vägen hem, lyckades filma en liten del av ett samtal jag hade med Sanna på hemvägen.
Gick rätt bra att dra alla tre själv också.
 // Sargit

Inga kommentarer: