fredag 5 oktober 2012

Fin höstdag

Förmiddagen var lite seg men jag hann tvätta tre maskiner i alla fall. varit lite väl många "olyckor" nu på natten för stortrollen *suck*.
Före lunch, medan Janiina sov, bakade vi marängrutor som jag skulle ha med ikväll till dansen.
Då alla fått lunch i sig gav vi oss iväg till bussen, barnen har valt sina kläder själva idag (förutom Janiina då).
De är så fina i sina pilotjackor de fått från moster Heidi.
Väl på öppnis hittade de en lite äldre kompis idag som de spelade spel med och en annan som de lekte med utklädningskläderna med, eller lådan med kläderna rättare sagt.
Och då M-P kom för att hämta oss så ville de inte alls hem.
Utanför kyrkan fanns det en hel del löv som fallit. Väldigt fint var det och barnen passade på att springa i dem, spraka dem och slänga dem i luften.
Plötsligt kom de på att hur roligt det var att slänga löv på någon annan, nämligen mig!
 Fick sedan pussa adjö till familjen och åka hem för att hämta kakan med mera för att sedan åka till dansen. Jag skulle nämligen hjälpa till på Roundansarnas höstmöte ikväll.
Sen avrundade jag kvällen med att nattvandra i den kyliga höstnatten.
Inte många ute inatt kan jag säga, de flesta var kloka nog att hålla sig inomhus.
Nu ropar herr John Blund på mig, inte konstigt då klockan är 03.30...
// Sargit

Inga kommentarer: