fredag 18 november 2011

Gräsänka

Idag skulle min älskade make åka iväg på kryssning med jobbet då de arbetat klart.
Så jag hade över ett dygns gräsänketid att se fram emot.
Dagen började som vanligt med att vi försov oss och blev lite sena till förskolan.
För min del gjorde det inte så mycket men då förskolans planerade aktiviteter är på förmiddagarna så är det synd om barnen kommer sent till den.
Vid frukosten så pratade vi om bland annat vad vi skulle äta ikväll, svaret blev Tacos.
Sanna sa "först pappa komma hem, sen äta tacos".
Då förklarade jag att pappa skulle ju åka båt idag och kommer hem först imorgon.
Efter en stunds funderande så fick jag höra "pappa köpa paket?" William var inte sen att härma.
Då jag frågade vad det skulle finnas i paketet så fick jag svaret "paket!".

Både Sanna och William tyckte det var kul att marken var så vit av frosten.
 Jag var väldigt duktig och röjde och fixade hemma i nästan två timmar, riktigt stolt över mig själv faktiskt.
Sen var det dags att åka iväg och äta lunch hemma hos Heidi innan mitt besök på mvc, missade ju min förra tid men fick som tur var en ny rätt så snabbt.
Allt såg bra ut och lilltrollet, som lagt sig med huvet neråt, var lika livlig som vanligt vilket märktes då vi lyssnade på hjärtljuden.
Efter det hann jag med en snabb tur till affären innan det var dags att åka och besiktiga min mammas bil.
Då jag hämtat de glada småtrollen från dagis så åkte vi ner till familjen Beutler för den traditionsenliga fredags Taco-middagen. Och så lite lek så klart.
En väldigt trevlig kväll blev det och så klart då man har roligt så hann timmen bli sen.
Men barnen höll sig vakna hemfärden och kom i säng bara en timme senare än vanligt, utan knorr.
Själv tittade jag lite smått på tv först innan jag började på ett alltför stort projekt som jag inte rekomenderar någon att utföra mitt i natten.
Jag satte fast insynskydd (sån där plast som fäster sig själv och är lätt att ta bort) på ett av fönstrena samt på de nya vitrinskåpsluckorna, blev kanon snyggt!
Men det tog över tre timmar då verktygen jag hade tillgängligt att mäta med var en tumstock och ögonmåttet och dessutom i dålig belysning och med trötta ögon.
Kom i säng först närmare halv tre...
// Sargit

Inga kommentarer: