fredag 16 september 2011

Händelserik men "ledig" fredag

Då jag var ledig idag och då Sanna ju varit hemma från förskolan igår så kände jag bara för att umgås med mina småtroll hela dagen. Så de fick båda vara hemma från förskolan idag.
Hade inga planer för dagen mer än min tid på mvc på morgonen samt badet på sena eftermiddagen.
Medan jag var inne hos barnmorskan så satt barnen ute i väntrummet och lekte med leksakerna med vaari som sällskap.
Det var mest samtal idag samt konstaterande att jag redan fått foglossning (vet att det egentligen heter bäckenbottens uppluckring, men lättare och snabbare att säga foglossning).
Efter besöket gick vi till Sätunaparken och lekte en bra stund.
William tog väl vara på lekplatsen genom att undersöka det mesta och åka rutchkana massor av gånger.
Sanna gillade mest att gunga men även hon åkte lite kana.
 William i "lill-gungan".
 Då vaari skulle iväg så bestämde jag mig hastigt för att fortsätta leken uppe i Eurostop, det hade barnen inget emot.
Så vi blev kvar där en bra stund.
 Efter lunch och lite snabb handling inför kvällen så åkte vi hem.
Bara för att lämna varorna och bilen hemma, därefter fortsatte vi med en promenad upp till Valsta kyrkan.
Hade hoppats att barnen skulle somna under promenaden men icke.
Väl på öppna förskolan fick de ny energi och lekte så pass intensivt att de inte hade ens tid för mellanmål.
 Dockteatern fascinerade barnen fortfarande, de satt tysta och stilla under hela föreställningen.
 Då M-P var klar på jobbet mötte han upp oss och så gick vi till badhuset för fredagsbadet.
Till sällskap idag fick vi med oss förutom Lina, Elin och Emma även Fayeza, Hasnain, Hadi och lille Mahdi (som hade sitt premiär bad i simhallen idag).
Kvällen fortsatte sedan hos familjen Beutler med lite hopp för barnen i väntan på maten.
 Till middag blev det Sveriges nationalrätt så klart...
Då alla barnen somnat så tittade vi vuxna på animerad film "Ugglornas rike" (eller något sådant).
Det var lite kort om vår fredag, haft ganska fullt upp som du förstår och skulle jag skriva om alla händelser så skulle det ta halva natten att återge dem. Kul har vi haft i alla fall och barnen har njutit av sin lediga dag fullt ut.
// Sargit

Inga kommentarer: