fredag 1 juli 2011

Pizzabagarna

Ikväll fick barnen laga middagen.
Nåja, nästan själva i alla fall.
Jag fuskade för första gången och köpte färdig pizzabotten (helt ok var den) och sen fick barnen fylla på med fyllningen.
Tomatsåsen skötte jag dock...
 Riktigt duktiga var de, men av någon anledning började de denna gången att stoppa in godsakerna i munnen mitt i. Kanske för att de var så hungriga.
Tur att det bara var vi som skulle äta och att vi inte är så kräsna för då jag påpekade att man inte fick göra så så försökte de lägga det de hade i munnen på pizzan istället, lyckades dock hindra det (tror jag).
 Två glada pizzabagare som äter från bänken allt som missat plåten, mest ost då.
Gott blev det, enda missen var att jag köpt en mindre god ost då den jag brukar köpa inte fanns.
Kvällen/natten avslutades med att vi såg på en film vi tänkt se en längre tid: "Robin Hood" med Russel Crowe i huvudrollen.
Kanonbra var den faktiskt.
Även vår inneboende för helgen, Lina, lyckades hålla sig vaken fast hon rest långt idag.
// Sargit

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha det ser ut som om dom kommer att få sin farbrors talang inom pizzabageri !!
Ulrika & co