tisdag 25 januari 2011

Mina älskade barn

Finns det något ljuvligare att komma hem till än nybadade, glada små troll?
Svar NEJ.
Denna syn mötte mig efter en lång arbetsdag, som började med en kall promenad (med vinden från Antarktis som kamrat) till jobbet.
 De ville återigen se på "vauvva" filmen, det vill säga "Tin Toy" deras nya (och första) favorit på film.
Den fick gå på repeat ett tag och de såg den säkert fyra gånger, innan de hellre ville sitta i min famn och leka med min "lilla gröna".
Åter till morgonen.
Då varken Sanna eller William visat tecken på fler olyckliga blöj-innehåll, så fick de klartecken att gå på dagis idag.
Skönt att det verkar vara falsk alarm.
Men då vi "glömt" andra bilen på parkeringen på mitt jobb igår, så var jag utan bil imorse.
Nåja, glömde och glömde. Vi kom på det i samma stund som vi parkerade hemma på kvällen och orkade helt enkelt inte åka ännu en runda för att hämta den.
Så jag fick snällt gå till jobbet. Synd bara att det var så svinigt kallt och blåsigt just idag.
Jag hann tyvärr inte umgås någon längre tid med familjen på kvällen då jag skulle iväg på styrelsemöte för NiS.
Då jag gick så höll tandborstningen på som bäst, nattningen hade gått bra fick jag höra senare.
Nu dags att krypa till kojs då jag ska försöka ta mig upp i ottan igen som idag.
Märkte att det var rätt så skönt att kunna starta dagen en halvtimma tidigare än vanligt, även om jag helst velat dra täcket över huvudet och snoozza som jag brukar göra.
// Sargit

Inga kommentarer: