tisdag 2 november 2010

Härlig, fullspeckad födelsedag!

Idag var dagis stängt för de hade studiedag, så barnen fick tillbringa nästan hela dagen med farmor.
De hade förutom en massa lek och stoj och en lång promenad efter lunch även haft kram kalas syskon emellan.
Själv begav jag mig av hemifrån efter frukost, jag hade nämligen en massagetid inbokad kvart över nio, blev dock några minuter sen...
Så skönt!
Och välbehövligt då min kropp känndes som en pansarvagn, så stel var jag nog.
Efter massagen känns det lite mjukare men finns fortfarande en del att jobba på.
Sedan tog jag en sväng förbi jobbet (aj då, varningsklockorna ringer, går till jobbet fast jag är ledig!).
Efter mässa och sopplunch hann jag handla och få hem varorna innan det var dags att bege sig till arlanda för att plocka upp min syster Heidi som kom över för att semestra en vecka i vårt "varma" land.
Resten av eftermiddagen försvann snabbt.
Full rulle var det men skriver mer om det då jag kan få in lite bilder (funkar fortfarande inte med uppladdningen av bilderna).
Allt som allt en jättetrevlig dag och kväll med god mat och trevligt sällskap.
Vi var tio vuxna och två barn kring vårat bord för åtta personer, men finns det hjärterum... eller hur var det nu...
Tack vare snälla grannar så slapp några sitta på golvet.
Tusen tack för alla gratulationer och presenter jag fått idag!
Sanna och William stortrivdes av all uppmärksamhet de fick.
Så klart de gjorde det då deras favorit personer fanns närvarande (vilket inte var mamma och pappa ikväll).
Moster Nadja blev en stor favorit hos William igen fast de inte setts på länge, han kom väl ihåg henne från vår resa till Estland i augusti.
Då barnen låg i sina sängar så blev William hysterisk då Nadja skulle få loss sin hand från hans järngrepp och gå ut ur rummet.
Innan dess dög inte ens jag utan det var moster Nadjas famn som gällde.
Till slut blev M-P tvungen att lägga sig med honom i vår säng för att han skulle lugna ner sig, stackarn...
Sanna var nöjd i sin säng men som vanligt de senaste kvällarna hade hon inte en tanke på att sova.
Nu är jag återigen uppe sist av alla i hushållet, dålig vana det här.
Men men, vad göra då man är mer kvälls/nattmänniska än morgonmänniska...
// Sargit

3 kommentarer:

ankan sa...

aha - grattis på födelsedagen då! Det låter som du hade en fin dag.

Nina sa...

oikein ihanaa myöhästynyttä synttäriä!!:) muistin sen kyllä eilen mutta olin aikasin aamusta pitkälle iltaan reissun päällä ja parissa kokouksessa:) ei ehtinyt koneelle:)terkut ja pusut lapsille:)

Familjen Sundström sa...

ankan: Tack tack, jodå dagen var bra även om jag nog är gammal nu då jag insåg att min födelsedag inte kändes som en stor grej för mig. Bara ännu en dag ;)

Nina: Kiitos. Meidän pitää sopia joskus skype-puhelusta jotta lapset saavat nähdä tätiään ja serkujaan ennen seuraavaa vierailua :)
// Sargit