torsdag 12 augusti 2010

Kan jag få mera?

Idag vid lunchen så hade William ätit upp men ville ha mera.
Då var Sanna en snäll storasyster och gav av sin egen mat (antagligen för att slippa äta själv).
Men inte som förut genom att ge med handen på hans bricka, utan genom att mata honom med sin sked.
William blev jätteglad.
Sanna tyckte också att det var roligt, så hon fortsatte...
... och fortsatte mata honom tills även hennes mat var slut.
Sedan la vi barnen i vagnen och gick ut på en söva-barnen-promenad i värmen.
Sanna sov ingenting alls!
Vi gick ner till Märsta C och fikade samt gav barnen mellanmål på Brödboden.
Vi började med att sitta ute men det var så mycket getingar där som surrade runt så vi gav upp och gick in istället.
Kameran blev helt bort glömd under utflykten.
Sedan tog vi bussen hem igen då jag hade tvätt på tork kvar sen i förmiddags, samt två maskiner som behövde hängas upp.
Fast jag knappt hade någon tvätt från resan, då jag hade precis tvättat hos min syster, så fyllde vi sju maskiner! (ok en var inte helt fylld då det var trettio tvätt men ändå).
Vet inte vart all tvätt kommer ifrån, jo förresten från allt shoppande till viss del hihii...

På kvällen åkte jag iväg med Tina på bio.
Skönt att få en kväll för sig själv också utan barn efter att ha haft det så intensivt med dem.
Vi åt grekiskt och såg på den nya Karate Kid.
Många scener kände man igen från originalet, men filmen var bra och Jaden Smith som spelade huvudrollen, är en duktig skådis precis som sin far.
Jag har ju alltid gillat kampsportsfilmer extra mycket så det var kul att se denna.
Även vid middagen hade barnen visst matat varandra (vet inte om de fotade något då med svärmors kamera så har för tillfället inga bilder på kvällens aktiviteter).
Sanna hade nästan somnat vid kvällsgröten men hade envist hållt fast hårt vid skeden och vägrat släppa nappen från munnen.
Så hon somnade inom två röda då hon las ner i sängen.
Hoppas hon lär sig att hon behöver sin middagslur fortfarande...
Jag var själv helt slut på kvällen och somnade rätt så tidigt.
Tröttheten kommer väl så här i efterhand då jag ju fick sovmorgon till åtta även imorse, då Anki tog hand om barnen när de vaknade.
// Sargit

1 kommentar:

ankan sa...

Hihi, visst är det kul när de matar varandra? Matar de de vuxna också? Mina matar snutte, nappen, mamman, pappan och varandra så fort de kommer åt :-)