onsdag 6 januari 2010

Bullbak mitt i natten

Då vi lagt barnen igår så satte jag igång att baka något jag aldrig brukar lyckas med, bullar.
Hade såklart missberäknat hur lång tid det tar och då jag insåg mitt misstag var det bara att fortsätta.
De skulle ju jäsa länge i flera olika moment, i alla fall enligt det recept jag hittade på nätet.
Fick hjälp med vissa moment av min man och som belöning fick han vara provsmakare av de första bullarna.
De var väldigt uppskattade, mums vad gott det var.
Jag hade lyckats med bullbak för första gången!
Sen att vi kom i säng vid närmare tre på natten var ju något vi inte hade räknat med direkt, men för en gångs skull sov båda barnen rätt bra genom hela natten och vaknade först halv nio.

3 kommentarer:

theunhappyteacher sa...

Hej
ramlade precis in på er blogg. Har själv tvillingar födda i januari 2009 (25:e) Hänger på er nu, alltid kul med fler som har tvillingar! Ha det bra!

mummu sa...

taas et kirjoittanut totta,sinun vaniljapullat on ylivetoja.nämäkin on hyviä.suomalaisia korvapuusteja.malli vähän erilainen mutta maku presis sama.jatka vaan.olet tosi hyvä leipuri. joskus voi kyllä kuunnella äitiäkin ja uskoa enemmän häntä kun tietokonetta.ajatellen esimerkiksi yksivuotiskakkua.

Familjen Sundström sa...

AnnaM, Välkommen!
Jepp, håller med, gillar att följa andra tvillingfamiljers vardag.
Kommer helt klart att följa även er :-)