tisdag 17 april 2018

Våren har kommit

Påsken är över sen en tid, den tillbringade vi i Umeå hos barnens farmor.
En härlig vecka för oss, vi föräldrar slapp ju kliva upp med barnen då farmor tog hand om frukostserveringen. Det tackar vi för!
Blev biobesök för nästan hela familjen, dock inte samtidigt. Maken tog de tre stora med sig och såg "Coco" medan jag åkte med makens bröder och systerdotter och såg "Pacific Rim - Uprising".
Bra väder hade vi med mycket snö! Till och med svärmor åkte stjärtlapp med barnen ja o barnens farbror P-A också.
Kvällarna blev det Uno-spel och sen även Ruzzle. Det var kul!

Väl hemma igen kände vi knappt igen oss då snön försvunnit och våren var på väg. Blev till att rota fram lite svalare kläder, svårt dock då det mesta av ytterkläderna är nerpackat i förrådet. Men efter lite om och men så lyckades maken hitta stövlarna o vårskorna i förrådet till slut.

Packning ja, nu är det ca en månad kvar till vår flytt. Känns som om vi skulle behöva påbörja att packa lite. Tiden verkar försvinna helt enkelt, men det löser sig nog.
Det gör ju inte saken lättare att andra bilen fortfarande är ur funktion, så just nu har jag börjat cykla till och från jobbet. En dag i veckan så får jag ha bilen i alla fall...
Så länge vårvädret fortsätter har jag inget emot det, men bävar inför regnperioderna, mest då jag inte har en aning om vart jag har packat ner mina regnbyxor...

I lördags var jag och Sanna iväg till Skinnskatteberg, där min mamma hade ett hus som vi fått ärva. Nu är det syrrans.
Den har varit uthyrd till en vän till henne men nu har han flyttat så syrran och jag åkte dit för att gå igenom allt där. Välja ut vad vi vill ha kvar och vad som skänks bort. Blev lite grejer och möbler (som vi hämtar senare) till oss men det mesta skänker vi bort. Fin dag blev det och Sanna fick mycket tid att leka med sina kusiner medan jag och syrran höll på och fixa i huset.

Sanna och William säljer båda majblommor i år. Sanna har sålt riktigt bra men William är inte lika intresserad men har dock gått runt med väskan vid Märsta centrum en kort stund. Tycker årets färger är fina, även om många kopplar guldet till gult dvs färgerna för ett känt sport förening eller vad man nu ska kalla dem.

Ser inte fram emot tiden före flytten men jag ser fram emot när flytten är klar.
Nu ropar sängen på mig. Trots den sena timmen är äldste dottern fortfarande vaken, kanske hon får ro att somna om jag släcker ner och går till sängs jag med...
// Sargit

Inga kommentarer: